Mon 08/11/2021 - 20:00 Refter van basisschool 3K, Nelisveld
Fluvius O.V. vraagt bij schrijven van 27 september 2021 om de agenda voor de buitengewone algemene vergadering van 6 december 2021 goed te keuren en mandaat te verlenen aan de vertegenwoordiger van de gemeente.
De gemeenteraad keurt de volgende agenda goed:
De vertegenwoordiger van de gemeente (Jo Brouns met als plaatsvervanger Peter Nies) werd gemandateerd zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad.
Fluvius Limburg roept bij schrijven van 22 september 2021 op tot de algemene vergadering van 15 december 2021 met de volgende agenda:
Op basis van de bekomen documenten wordt besloten de agendapunten van de algemene vergadering goed te keuren en de aangeduide vertegenwoordiger en/of zijn plaatsvervanger te mandateren om op de vermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Bij schrijven van 8 oktober 2021 van de “Intergemeentelijke zwembaden ‘Aquadroom’ Maaseik en ’De Haeg’ Dilsen-Stokkem” werden we op de hoogte gebracht van de buitengewone algemene vergadering van 16 december 2021 met de volgende agenda:
- Verslag AV dd. 24 juni 2021;
- Budgetcontrole 2021;
- Begroting dienstjaar 2022.
Op basis van de bekomen documenten worden agendapunten van de buitengewone algemene vergadering van de “Intergemeentelijke zwembaden ‘Aquadroom’ Maaseik en ’De Haeg’ Dilsen-Stokkem” van 26 december 2021 (of op iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) goedgekeurd en de gemeentelijk vertegenwoordiger wordt gemandateerd om op de vermelde vergadering te handelen en te beslissen overeenkomstig het besluit van de gemeenteraad en verder al het nodige te doen voor afwerking van de volledige agenda.
Bij schrijven van Limburg.net van 13 oktober 2021 houdende de algemene vergadering op 15 december 2021 wordt de volgende dagorde meegedeeld:
1) Welkom door de voorzitter
2) Goedkeuring van het verslag van de vorige algemene vergadering
3) Aanduiding secretaris en stemopnemers (art. 38 statuten)
4) Begroting 2022, te ontwikkelen activiteiten en strategie
5) Benoeming leden en plaatsvervangers algemeen comité (art. 29 Statuten)
6) Varia
Op basis van de bekomen documenten en toelichtingsnota werden de agendapunten van de algemene vergadering goedgekeurd en de aangeduide vertegenwoordiger (of zijn plaatsvervanger) gemandateerd om op de vermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
De gemeente Kinrooi heeft bij reglement van 11 maart 2019 het evenemententerrein Bastion opengesteld voor concessie(s) in de vorm van een pop up café, bistro, ... De voorwaarden waaronder dergelijke concessies worden aangegaan, werden vastgelegd in dat reglement. De eerste concessieovereenkomst van 3 jaar zal aflopen op 31 mei 2022 en het bestuur wil alvast een nieuwe concessionaris zoeken voor de volgende 3-jarige periode via deze oproep. Het bestuur legt ook de voorwaarden voor de nieuwe concessie vast in dit besluit.
De gemeente Kinrooi heeft bij reglement van 11 maart 2019 het evenemententerrein Bastion opengesteld voor concessie(s) in de vorm van een pop up café, bistro, ... Er werd op 8/11/2021 besloten om nieuwe voorwaarden vast te leggen voor de toekomstige concessies op het Bastion. De eerste concessieovereenkomst van 3 jaar zal aflopen op 31 mei 2022 en het bestuur wil alvast een nieuwe concessionaris zoeken voor de volgende 3-jarige periode via deze oproep. Dit besluit behelst de oproep tot kandidaten voor de zone gearceerd op het plan in bijlage bij het besluit.
Goedkeuring van de samenwerkingsovereenkomst tussen ELZ Maasland vzw en de Maaslandse gemeenten aangaande de inrichting en beheer van het Maaslands vaccinatiecentrum en machtiging aan de burgemeester en algemeen directeur om deze overeenkomst te ondertekenen.
Financiering door middel van subsidies ten bedrage van 412 500 euro.
De gemeente Kinrooi heeft de locatie van de Lemmensmolen mee opgenomen als locatie voor de voltrekking van de burgerlijke huwelijken. Hiervoor wordt een gebruiksovereenkomst afgesloten waarin de modaliteiten staan vermeld waaraan voldaan moet worden opdat er op deze locatie gehuwd kan worden.
De gemeenteraad heeft het kohier- en belastingreglement betreffende de belasting voor het inzamelen en verwerken van huishoudelijke afvalstoffen voor de dienstjaren 2021-2025 goedgekeurd op 6 april 2021.
De contantbelasting voor de huis-huis-aan-huisinzameling van de afvalstoffen betekent voor sommige gezinnen met gezinsleden die kampen met incontinentieproblemen of stomapatient zijn, een zware financiële druk.
Er wordt daarom voorgesteld om onder welbepaalde voorwaarden een jaarlijkse tegemoetkoming van €50,00 te verleden aan deze gezinnen.
De overheidsopdracht voor het vervoer van kinderen vanaf de centrale locatie van de buitenschoolse kinderopvang te Kinrooi dient vernieuwd te worden.
De raming van deze meerjarenopdracht bedraagt € X incl. BTW per jaar met een totaalbedrag van € X incl. BTW over de gehele periode van 4 jaar.
Gelet op het geraamde totaalbedrag in deze 4-jarige periode dient deze opdracht aanbesteed te worden middels een openbare procedure.
We wensen de lastvoorwaarden en gunningswijze nu te laten goedkeuren.
De gemeenteraad keurt de gratis grondafstand te 3640 Kinrooi, afdeling 3 (Kessenich), sectie A, Kleine Kasteelstraat 15, goed.
De gemeenteraad van de gemeente Kinrooi heeft gunstig advies gegeven tijdens de zitting van d.d. 08-11-2021 op het ontwerpbesluit van Agentschap Wegen en Verkeer betreffende het aanleggen van een voetgangersoversteekplaats op de gewestweg N78 ter hoogte van meetpunt 39,200 (kruising De Belder).
De gemeenteraad heeft het voornemen om een deel van chemin nr. 17 in de Atlas van de Buurtwegen af te schaffen.
Het decreet van 20 april 2012 houdende de organisatie van kinderopvang van baby’s en peuters trad op 1 april 2014 in werking en stelt onder meer dat er binnen een gemeente één lokaal loket kinderopvang (LLKO) is.
Een lokaal loket kinderopvang heeft vier decretale opdrachten: coördineren van de registratie van opvangvragen, gezinnen binnen een redelijke termijn informeren over beschikbare opvangplaatsen, samenwerken met alle kinderopvangvoorzieningen en met organisaties die werken met gezinnen en tot slot, het lokaal bestuur, de organisatoren kinderopvang en Kind en Gezin informeren over de vragen naar kinderopvang.
De gegevens die de lokale loketten kunnen verzamelen geven aan hoe groot de opvangnood kan zijn is in de gemeente.
De gemeente Kinrooi wenst een Lokaal Loket Kinderopvang te organiseren vanaf 1 januari 2022
Dit agendapunt werd behandeld in besloten zitting.