Terug Gemeenteraad

Mon 07/10/2024 - 20:00 B10

Openbaar

Interne Zaken

  • Vaststelling dagorde

    Openbaar

    1. Interne Zaken

    1.1    Vaststelling dagorde

    1.2    Fluvius O.V.: buitengewone algemene vergadering 13 november 2024 - mandaat

    1.3    Creat Services D.V. (voorheen TMVS): buitengewone algemene vergadering 26 november 2024 - goedkeuring agenda en mandaat

    1.4    Fluvius Limburg O.V.: buitengewone algemene vergadering 7 november 2024 - mandaat

    1.5    Cipal D.V.: algemene vergadering 7 november 2024 - goedkeuring agenda en mandaat

    1.6    Goedkeuring aanpassing samenwerkingsovereenkomst met betrekking tot het vaststellen en afhandelen van GAS 5-dossiers inzake snelheidsovertredingen in zone 30 en 50 binnen de politiezone CARMA

    2. Financiën

    2.1    Goedkeuring uitkering jaarlijkse nominatieve werkingssubsidie aan Marec ingevolge het verlies van inkomsten uit de exploitatie van de kampeerplaatsen

    2.2    Wassen vensters in diverse gebouwen van de gemeente, OCMW en AGB Kinrooi - Meerjarenopdracht 2025-2028 - Goedkeuring lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's

    2.3    Gunning overheidsopdracht van diensten: Aankoop en installatie van software voor de administratieve verwerking van vreemdelingendossiers, opdracht waarvan de raming het bedrag van €30.000 excl. BTW niet overschrijdt

    2.4    Kennisgeving financieel rapport 1° semester 2024 volgens artikel 263 van het Decreet Lokaal Bestuur

    3. Grondgebiedszaken

    3.1    Aanvullend reglement op het wegverkeer: inperking bebouwde kom N78 Venlosesteenweg Ophoven-Geistingen

    4. Basisschool Kinrooi

    4.1    Goedkeuring lestijdenpakket voor de gemeentelijke basisschool “3K” Kinrooi voor het schooljaar 2024-2025

    5. Basisschool Ophoven

    5.1    Goedkeuring lestijdenpakket voor de gemeentelijke basisschool “De Maaskei” Kinrooi-Ophoven voor het schooljaar 2024-2025

    6. Secretariaat

    6.1    Kennisgevingen en mededelingen

    6.2    Definitieve vaststelling verslag vorige zitting

  • Fluvius O.V. vraagt bij schrijven van 2 september 2024 om de agenda voor de buitengewone algemene vergadering van 13 november 2024 goed te keuren en mandaat te verlenen aan de vertegenwoordiger van de gemeente.

    De gemeenteraad keurt de volgende agenda goed:
    1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2025 alsook het door de raad van bestuur opgelegde budget voor 2025.
    2. Statutaire benoemingen.
    3. Statutaire mededelingen.

    De vertegenwoordiger van de gemeente werd gemandateerd zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad.

  • Bij schrijven van Creat Services D.V. van 5 september 2024 houdende de buitengewone algemene vergadering op 26 november 2024 wordt de volgende dagorde meegedeeld:

    1. Wijziging van vermogen
    2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
    3. Evaluatie 2024, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)
    4. Begroting 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)
    5. Actualisering presentievergoeding
    6. Statutaire benoemingen
    Varia

    Op basis van de bekomen documenten en toelichtingsnota werden de agendapunten van de buitengewone  algemene vergadering goedgekeurd en de aangeduide vertegenwoordiger gemandateerd om op de vermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.

  • Fluvius Limburg roept bij schrijven van 18 september 2024 op tot de buitengewone algemene vergadering van 7 november 2024 met de volgende agenda:

    1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet over het lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2025 alsook van de door de Raad van Bestuur opgestelde begroting 2025.
    2. Vaststelling uitkeringen overeenkomstig artikel 6:114 e.v. WVV.
    3. Desgevallend aanvaarding uitbreiding aansluiting gemeenten voor (neven)activiteiten.
    4. Statutaire benoemingen.
    5. Statutaire mededelingen.

    Op basis van de bekomen documenten besloot de gemeenteraad om de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering goed te keuren en de aangeduide vertegenwoordiger (Peter Nies met als plaatsvervanger Jo Brouns) te mandateren om op de vermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.

  • Bij schrijven van Cipal D.V. van 12 september 2024 houdende de algemene vergadering op 7 november 2024 wordt de volgende dagorde meegedeeld:

    1. Uittreding gemeente en OCMW Borsbeek uit Cipal DV naar aanleiding van de vrijwillige fusie van de gemeente Borsbeek met de stad Antwerpen
    2. Bespreking en goedkeuring van de begroting 2025
    3. Goedkeuring van het verslag, staande de vergadering

    Op basis van de bekomen documenten en toelichtingsnota werden de agendapunten van de algemene vergadering goedgekeurd en de aangeduide vertegenwoordiger gemandateerd om op de vermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.

  • De modaliteiten van de bestaande samenwerkingsovereenkomst met de stad Genk met betrekking tot het vaststellen en afhandelen van GAS 5-dossiers binnen de politiezone Carma dienen aangepast te worden naar aanleiding van een evaluatie door PZ Carma en stad Genk. De wijzigingen betreffen voornamelijk de financiële afhandeling. Het voorliggende ontwerp werd goedgekeurd.

Financiën

Grondgebiedszaken

Basisschool Kinrooi

  • Het lestijdenpakket voor het schooljaar 2024-2025 voor de gemeentelijke basisschool 3K, Nelisveld 5, 3640 Kinrooi dient goedgekeurd te worden.

    1. Lager onderwijs

    Aantal ingeschreven leerlingen op 1 februari 2024: 197 leerlingen

    Totaal aantal lestijden basisomkadering : 269 lestijden
    Aanvullende lestijden godsdienst 14 lestijden
    Totaal : 283 lestijden
    Aantal klassen en bijhorende lestijden:
    10 ambten 240 lestijden
    lestijden L.O. 16 lestijden
    restlestijden: 13 lestijden
    katholieke godsdienst 14 lestijden
    Islamitische godsdienst 12 lestijden
    Niet confessionele zedenleer 12 lestijden
    Protestantse godsdienst 10 lestijden
    Aanvangsbegeleiding 4 lestijden

    Samen school maken: 2 lestijden

    Kerntaken: 5 lestijden

    Lerarenplatform: 24 lestijden

    2. Kleuteronderwijs

    Aantal ingeschreven kleuters op 1 februari 2024: 91 kleuters
    Totaal aantal lestijden basisomkadering: 132 lestijden
    Aantal klassen en bijhorende lestijden:
    5 ambten 120 lestijden
    Restlestijden: 2lestijden

    Lestijden LO: 10 lestijden
    Kinderverzorging: 15 uren

    3. Urenpakket
    Uren administratie: 51/36
    Lestijden zorg: 32/36
    ICT: 9/36

Basisschool Ophoven

  • Het lestijdenpakket in de gemeentelijke basisschool “De Maaskei”, De Belder 21 te Kinrooi-Ophoven wordt voor het schooljaar 2024-2025 aangewend als volgt:

    1. Lager onderwijs

    Aantal ingeschreven leerlingen op 1 februari 2024: 113 leerlingen

    Totaal aantal lestijden basisomkadering : 163 lestijden
    Aanvullende lestijden godsdienst 6 lestijden
    Aantal klassen en bijhorende lestijden:
    6 ambten 144 lestijden
    lestijden L.O. 10 lestijden
    restlestijden: 9 lestijden

    katholieke godsdienst 6 lestijden
    Islamitische godsdienst 6 lestijden
    Niet confessionele zedenleer 6 lestijden
    Protestantse godsdienst 0 lestijden


    Aanvangsbegeleiding 3 lestijden
    Samen school maken: 1 lestijd
    Kerntaken: 3 lestijden

     2. Kleuteronderwijs

    Aantal ingeschreven kleuters op 1 februari 2024: 108 kleuters
    Totaal aantal lestijden basisomkadering: 117 lestijden
    Aantal klassen en bijhorende lestijden:
    3 ambten 96 lestijden
    Lestijden LO: 8 lestijden
    Restlestijden:13 lestijden

    Kinderverzorging 13 uren

    3. Urenpakket
    Uren administratie: 27/36
    Lestijden zorg: 23/36
    ICT: 6/36

Secretariaat

  • Kennisgevingen en mededelingen
    • notulen RvB Fluvius OV 22-05-2024
    • notulen RvB Fluvius OV 26-06-2024
    • notulen RvB Fluvius OV 28-08-2024
    • notulen RBO Fluvius Limburg 20-03-2024
    • notulen RBO Fluvius Limburg 11-06-2024
    • Nuhma: brief AV en dividenduitkering en presentatie
    • Marec DV: verslag raad van bestuur van 07-08-2024
    • s-Lim DV: notulen raad van bestuur van 17-07-2024
    • notulen RvB Fluvius Limburg 10-06-2024

    Er zijn geen vragen of opmerkingen

  • Voor de sluiting der zitting werden geen wijzigingen bevolen aan dit verslag van 02-09-2024, waardoor het van ambtswege is goedgekeurd conform de voorgelegde tekst.