Mon 07/10/2024 - 20:00 B10
Openbaar
1. Interne Zaken
1.1 Vaststelling dagorde
1.2 Fluvius O.V.: buitengewone algemene vergadering 13 november 2024 - mandaat
1.3 Creat Services D.V. (voorheen TMVS): buitengewone algemene vergadering 26 november 2024 - goedkeuring agenda en mandaat
1.4 Fluvius Limburg O.V.: buitengewone algemene vergadering 7 november 2024 - mandaat
1.5 Cipal D.V.: algemene vergadering 7 november 2024 - goedkeuring agenda en mandaat
1.6 Goedkeuring aanpassing samenwerkingsovereenkomst met betrekking tot het vaststellen en afhandelen van GAS 5-dossiers inzake snelheidsovertredingen in zone 30 en 50 binnen de politiezone CARMA
2. Financiën
2.1 Goedkeuring uitkering jaarlijkse nominatieve werkingssubsidie aan Marec ingevolge het verlies van inkomsten uit de exploitatie van de kampeerplaatsen
2.2 Wassen vensters in diverse gebouwen van de gemeente, OCMW en AGB Kinrooi - Meerjarenopdracht 2025-2028 - Goedkeuring lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's
2.3 Gunning overheidsopdracht van diensten: Aankoop en installatie van software voor de administratieve verwerking van vreemdelingendossiers, opdracht waarvan de raming het bedrag van €30.000 excl. BTW niet overschrijdt
2.4 Kennisgeving financieel rapport 1° semester 2024 volgens artikel 263 van het Decreet Lokaal Bestuur
3. Grondgebiedszaken
3.1 Aanvullend reglement op het wegverkeer: inperking bebouwde kom N78 Venlosesteenweg Ophoven-Geistingen
4. Basisschool Kinrooi
4.1 Goedkeuring lestijdenpakket voor de gemeentelijke basisschool “3K” Kinrooi voor het schooljaar 2024-2025
5. Basisschool Ophoven
5.1 Goedkeuring lestijdenpakket voor de gemeentelijke basisschool “De Maaskei” Kinrooi-Ophoven voor het schooljaar 2024-2025
6. Secretariaat
6.1 Kennisgevingen en mededelingen
6.2 Definitieve vaststelling verslag vorige zitting
Fluvius O.V. vraagt bij schrijven van 2 september 2024 om de agenda voor de buitengewone algemene vergadering van 13 november 2024 goed te keuren en mandaat te verlenen aan de vertegenwoordiger van de gemeente.
De gemeenteraad keurt de volgende agenda goed:
1. Bespreking in het kader van artikel 432 van het decreet lokaal bestuur van de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het boekjaar 2025 alsook het door de raad van bestuur opgelegde budget voor 2025.
2. Statutaire benoemingen.
3. Statutaire mededelingen.
De vertegenwoordiger van de gemeente werd gemandateerd zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad.
Bij schrijven van Creat Services D.V. van 5 september 2024 houdende de buitengewone algemene vergadering op 26 november 2024 wordt de volgende dagorde meegedeeld:
1. Wijziging van vermogen
2. Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
3. Evaluatie 2024, te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)
4. Begroting 2025 (cfr. artikel 432 Decreet over het Lokaal Bestuur)
5. Actualisering presentievergoeding
6. Statutaire benoemingen
Varia
Op basis van de bekomen documenten en toelichtingsnota werden de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering goedgekeurd en de aangeduide vertegenwoordiger gemandateerd om op de vermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Fluvius Limburg roept bij schrijven van 18 september 2024 op tot de buitengewone algemene vergadering van 7 november 2024 met de volgende agenda:
Op basis van de bekomen documenten besloot de gemeenteraad om de agendapunten van de buitengewone algemene vergadering goed te keuren en de aangeduide vertegenwoordiger (Peter Nies met als plaatsvervanger Jo Brouns) te mandateren om op de vermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
Bij schrijven van Cipal D.V. van 12 september 2024 houdende de algemene vergadering op 7 november 2024 wordt de volgende dagorde meegedeeld:
Op basis van de bekomen documenten en toelichtingsnota werden de agendapunten van de algemene vergadering goedgekeurd en de aangeduide vertegenwoordiger gemandateerd om op de vermelde algemene vergadering (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) te handelen en te beslissen conform de beslissingen die door de gemeenteraad zijn genomen en verder al het nodige te doen voor de afwerking van de volledige agenda.
De modaliteiten van de bestaande samenwerkingsovereenkomst met de stad Genk met betrekking tot het vaststellen en afhandelen van GAS 5-dossiers binnen de politiezone Carma dienen aangepast te worden naar aanleiding van een evaluatie door PZ Carma en stad Genk. De wijzigingen betreffen voornamelijk de financiële afhandeling. Het voorliggende ontwerp werd goedgekeurd.
Het gemeentebestuur wenst in het projectgebied de Spaanjerd vakantiewoningen te laten realiseren en exploiteren door een private projectontwikkelaar en exploitant. Ingevolge deze realisatie zal Marec DV inkomsten verliezen van de uitbating van de kampeerplaatsen aangezien deze in de projectsite vallen. In de samenwerkingsovereenkomst tussen het gemeentebestuur van Kinrooi en Marec DV dd 7 maart 2022 werd bepaald dat de realisatie van het vakantiepark geen negatieve impact mag hebben op de inkomsten van Marec DV. Er wordt voorgesteld om jaarlijks via de toekenning van een nominatieve werkingssubsidie aan Marec DV dit inkomensverlies te compenseren.
De meerjarenopdracht voor het wassen van de ramen van de gebouwen in ons patrimonium loopt af op het einde van het jaar.
We wensen deze opdracht opnieuw in de markt te zetten voor een periode van 4 jaar.
Goedkeuring wordt verleend aan het bestek en de lijst met uit te nodigen glazenwassers.
De dienst burgerzaken heeft een software-pakket nodig voor de administratieve verwerking van vreemdelingendossiers.
Om dit softwarepakket te verwerven wensen we in te gaan op de offerte van Cipal Schaubroeck NV ten bedrage van:
- € 7.818,54 incl. BTW voor de eenmalige investeringskost en opleiding en
- € 501,51 incl. BTW voor de maandelijkse kost
Het decreet lokaal bestuur bepaalt in artikel 263 dat er voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar aan de gemeenteraad wordt voorgelegd.
Er wordt een rapport bijgevoegd uit de boekhoudtoepassing met de tabellen T2, J1, J3 en de beleidsevaluatie. Deze tabel rapporteert de cijfers van het eerste semester 2024.
Eveneens worden volgende documenten toegevoegd:
De gemeenteraad gaat akkoord met de inperking van de bebouwde kom op de N78 Venlosesteenweg Ophoven-Geistingen.
Het lestijdenpakket voor het schooljaar 2024-2025 voor de gemeentelijke basisschool 3K, Nelisveld 5, 3640 Kinrooi dient goedgekeurd te worden.
1. Lager onderwijs
Aantal ingeschreven leerlingen op 1 februari 2024: 197 leerlingen
Totaal aantal lestijden basisomkadering : 269 lestijden
Aanvullende lestijden godsdienst 14 lestijden
Totaal : 283 lestijden
Aantal klassen en bijhorende lestijden:
10 ambten 240 lestijden
lestijden L.O. 16 lestijden
restlestijden: 13 lestijden
katholieke godsdienst 14 lestijden
Islamitische godsdienst 12 lestijden
Niet confessionele zedenleer 12 lestijden
Protestantse godsdienst 10 lestijden
Aanvangsbegeleiding 4 lestijden
Samen school maken: 2 lestijden
Kerntaken: 5 lestijden
Lerarenplatform: 24 lestijden
2. Kleuteronderwijs
Aantal ingeschreven kleuters op 1 februari 2024: 91 kleuters
Totaal aantal lestijden basisomkadering: 132 lestijden
Aantal klassen en bijhorende lestijden:
5 ambten 120 lestijden
Restlestijden: 2lestijden
Lestijden LO: 10 lestijden
Kinderverzorging: 15 uren
3. Urenpakket
Uren administratie: 51/36
Lestijden zorg: 32/36
ICT: 9/36
Het lestijdenpakket in de gemeentelijke basisschool “De Maaskei”, De Belder 21 te Kinrooi-Ophoven wordt voor het schooljaar 2024-2025 aangewend als volgt:
1. Lager onderwijs
Aantal ingeschreven leerlingen op 1 februari 2024: 113 leerlingen
Totaal aantal lestijden basisomkadering : 163 lestijden
Aanvullende lestijden godsdienst 6 lestijden
Aantal klassen en bijhorende lestijden:
6 ambten 144 lestijden
lestijden L.O. 10 lestijden
restlestijden: 9 lestijden
katholieke godsdienst 6 lestijden
Islamitische godsdienst 6 lestijden
Niet confessionele zedenleer 6 lestijden
Protestantse godsdienst 0 lestijden
Aanvangsbegeleiding 3 lestijden
Samen school maken: 1 lestijd
Kerntaken: 3 lestijden
2. Kleuteronderwijs
Aantal ingeschreven kleuters op 1 februari 2024: 108 kleuters
Totaal aantal lestijden basisomkadering: 117 lestijden
Aantal klassen en bijhorende lestijden:
3 ambten 96 lestijden
Lestijden LO: 8 lestijden
Restlestijden:13 lestijden
Kinderverzorging 13 uren
3. Urenpakket
Uren administratie: 27/36
Lestijden zorg: 23/36
ICT: 6/36
Er zijn geen vragen of opmerkingen
Voor de sluiting der zitting werden geen wijzigingen bevolen aan dit verslag van 02-09-2024, waardoor het van ambtswege is goedgekeurd conform de voorgelegde tekst.