Terug
Gepubliceerd op 08/07/2024

Besluit  Gemeenteraad

ma 01/07/2024 - 20:00

Vaststellen geïntegreerde jaarrekening 2023 gemeente en OCMW Kinrooi

Aanwezig: Jacky Daemen, Voorzitter
Wim Rutten, Burgemeester wnd.
Mark Hoedemakers, Peter Nies, Sylvie Henckens, Anita Meerten, Schepenen
Marcel Dirkx, Ivo Vleeschouwers, Jos Vandewal, Jo Brouns, Rob Dirkx, Marion Sniekers, Carina Suylen, Günther Bongers, Yannicka Eerdekens, Wouter Simons, Miet Lemmens, Eef Smeets, Esther Brands, Gemeenteraadsleden
Wendy Van der Kerken, Algemeen Directeur wnd.
Verontschuldigd: Wim Swennen, Vierde schepen
Jeannine Veugelaers, Maddy Peeters, Tamara Smolders, Gemeenteraadsleden
Marijke Clerx, Algemeen Directeur

De gemeenteraad van de gemeente Kinrooi, Provincie Limburg, in vergadering overeenkomstig de wet:

Gelet op de beschikkingen van het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende de bepalingen met betrekking tot behandeling van de jaarrekening inzonderheid artikels 260 en 261;

Gelet op artikel 40 en  41  van het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 houdende  de bevoegdheden van de gemeenteraad;

Gelet op artikels  326 tot en met 334 van het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid betreffende het bestuurlijk toezicht op de gemeenten van het Vlaams Gewest;

Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018 betreffende de openbaarheid van bestuur in provincies en gemeenten;

Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 25 juni 2010 betreffende de beleids- en beheerscyclus van de gemeenten, de provincies en de openbare centra voor maatschappelijk welzijn;

Overwegende dat de gemeente en het OCMW Kinrooi één geïntegreerde jaarrekening dienen op te maken volgens de BBC-regelgeving;

Overwegende dat, volgens artikel 249 §3 van het Decreet van 22 december 2017, de gemeenteraad het deel gemeente van de geïntegreerde jaarrekening dient vast te stellen. Vervolgens keurt de gemeenteraad het deel OCMW van de geïntegreerde jaarrekening goed. Ingevolge deze goedkeuring  wordt de jaarrekening in zijn geheel definitief vastgesteld;

Overwegende dat de geïntegreerde jaarrekening 2023 van gemeente en OCMW Kinrooi veertien dagen voor de vergadering werd bezorgd aan ieder lid van de vergadering conform artikel 249 §2 van het Decreet Lokaal Bestuur;

Gelet op de behandeling en de bespreking van deze jaarrekening in de openbare zitting van heden;

Publieke stemming
Aanwezig: Jacky Daemen, Wim Rutten, Mark Hoedemakers, Peter Nies, Sylvie Henckens, Anita Meerten, Marcel Dirkx, Ivo Vleeschouwers, Jos Vandewal, Jo Brouns, Rob Dirkx, Marion Sniekers, Carina Suylen, Günther Bongers, Yannicka Eerdekens, Wouter Simons, Miet Lemmens, Eef Smeets, Esther Brands, Wendy Van der Kerken
Voorstanders: Jacky Daemen, Wim Rutten, Mark Hoedemakers, Peter Nies, Sylvie Henckens, Anita Meerten, Marcel Dirkx, Ivo Vleeschouwers, Jos Vandewal, Jo Brouns, Rob Dirkx, Marion Sniekers, Carina Suylen, Günther Bongers, Yannicka Eerdekens, Wouter Simons, Miet Lemmens, Eef Smeets, Esther Brands
Resultaat: Goedgekeurd met eenparigheid van stemmen.

BESLUIT:

Artikel 1.- De geïntegreerde jaarrekening 2022 omvat een beleidsevaluatie, een financiële nota en een toelichting met volgende cijfers:

- exploitatiesaldo = 3.179.853 euro

- investeringssaldo = -801.493 euro

- financieringssaldo = -1.215.290 euro

- budgettair resultaat van het boekjaar = 1.163.070 euro

- gecumuleerd budgettair resultaat vorig boekjaar = 5.503.640 euro

- gecumuleerd budgettair resultaat 2023 = 6.666.710 euro

De gemeenteraad stelt het deel gemeente van deze geïntegreerde jaarrekening vast en keurt het deel OCMW van deze geïntegreerde jaarrekening goed waardoor de gezamenlijke geïntegreerde jaarrekening 2023 van de gemeente en het OCMW Kinrooi definitief vastgesteld wordt.

Artikel 2.- In toepassing van artikel 286 van het Decreet Lokaal Bestuur van 22-12-2017 wordt dit besluit en de inhoud ervan bekendgemaakt op de webtoepassing van de gemeente en wordt de toezichthoudende overheid van die bekendmaking op de hoogte gebracht overeenkomstig artikel 330 van het Decreet Lokaal Bestuur.